Е-малятко: дев’ять послуг за однією заявою

В Україні загалом, і на Житомирщині зокрема, значної популярності набула послуга видачі свідоцтв про народження дитини безпосередньо в пологовому будинку. З початку нинішнього року (станом на 15.05.2019) працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану області батькам вручено 2002 перших документів дитини, що становить 69% від загальної кількості новонароджених. Тож Міністерство юстиції України розробило нову законодавчу ініціативу, яка спрощує процедуру реєстрації новонароджених: законопроект, що дасть можливість батькам замовити пакет послуг за принципом «єдиного вікна» без необхідності заповнювати реєстраційні форми, проводити оплату чи відвідувати додаткові установи. 
         Пакет сервісів під умовною назвою «Електронне малятко» - це:
-         державна реєстрація народження дитини;
-         реєстрація місця проживання малюка;


-         визначення походження народженої дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі між собою;
-         призначення допомоги при народженні дитини;

-         реєстрація новонародженого в електронній системі охорони здоров’я;

-         реєстрація дитини у реєстрі платників податків;

-         визначення належності дитини до громадянства України;

-         присвоєння дитині унікального номеру запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;

-         видача посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї.

         Таку заяву можна подати як в органі державної реєстрації актів цивільного стану, так і в закладах охорони здоров’я та через ЦНАПи, які долучаються до цього проекту. Батьки можуть подати заявку в електронному вигляді.

         Система працюватиме дуже просто: батьки через електронний кабінет у себе вдома ідентифікують свою особу електронним ключем і подають одну заявку, в якій вказано ім’я дитини, і ті послуги, які вони хочуть отримати.

         Заявку опрацьовують відповідні державні органи, а батьки отримають послугу без необхідності відвідувати різні державні установи.